9 Eylül 2010 Perşembe

Dantel.

"nerede o eski bayramsızlıklar?" demeye varır mı iş yıllar sonra?
bu bayram işte o kadar bayramsızım.
eskiyi arama merakı, karşılaştırma güdüsü nereden çıkar?
bunun, eldekinin anlık değerini görememe ve eskisinin "o zamanlar" görülemeyen anlık değerini şu an görebilmekten başka bir şey olmadığına beni kim inandırabilir?

"nostalji" yapmak yaşamsal birikimi, sürekli geçmişte takılı kalmak ise obsesyonları düşündürür aslında bana.
kimler geçmişe takılı birer obsesif?
kimler gerçekten sadece yad eder ve geçer eski günleri?

sadece geçmişten konuşan adamlar ve kadınlar...
tik-tak horozlu saatleri, solmuş dantel örtüleri, kalın kadife perdeleri anımsatmaktan başka ne verdiniz bana?
sadece geçmişten konuşan adamlar ve kadınlar..
bugüne dair ne kadar çok şey yap-madınız.
ne kadar çok, az cümleniz var;
ne kadar çok, az sorunuz ve
ne kadar çok, az duygunuz.

bense,
kadife ve stor perdelerden kesip biçtiğim yaşamımla bir bütünüm.

3 yorum:

  1. hey, guzel olmus. kadife perdelerin bir de puskulleri vardir, genelde sari yaldizli olurlar. onlardan ayrica nefret ederim. kadifelerin rengi isekahvrengi, tipki icleri gibi koyu. sonuc; ya seni anliyorum ya da yazini kendi hatiralarima uyarladim.

    not: "annem" diye hitab etmessen sevinirim ;)

    YanıtlaSil
  2. kendinden bir parça bulduğun için sıcak gelmesi kuvvetle muhtemel. bence sana hatıralarını hatırlattığından beni anlamışsın :)

    not: annem dememeye çalışırım ama tamamen geyik. tvitır nickini yazarsan da ben sevinirim

    YanıtlaSil
  3. yaşadığımız her dönemde "bayram"larda dahil olmak üzere geçmişe duyulan bir özlem var aslında burda bence özlenen şey o günlerin güzelliği değil... yaşadığı anın değerini bilememenin vicdan azabı.....bence

    nerde o eski yorumlar:)))

    YanıtlaSil