13 Aralık 2010 Pazartesi

Zamazingo.

Yalpalanmak zamazingo bir iştir. Zamanzingo ne demek pek de bilmiyorum ama, oraya buraya fütursuzca çarpan bir şey gibi belki de. Her neyse.

Yalpalanmak sürüklemez aslında, sen de sürüklemezsin kendini. yalpalandığında, vurduğun yere vurma hızın senin elindedir. sürünmek yalan meseledir. Canın yansın istersin, bazen hazla acı çok benzer iplerde gezinir çünkü, hızla çarparsın. Buna da laf olsun diye sürüklenmek dersin işte. ve durana değin, onlarca kez farklı duvarlara çarpış. Biri sana der, "Evet ama sen istedin, sen belirledin hızı. Hatırla! Dur, hadi yavaş dedim, duraksamadın bile.". "Evet, ama.." dersin sonra, "Haz ve acı dediler, aynı ipte gezinirmiş dediler. Ben ondan... Yani ben.. Bilmiyorum ki, Siktimin ben" dersin. "Aa hadi takma kafanıı" der, en cahil, en yüzeysel tepkiyi veriverir. Kalakalırsın. Sonra bilardo masanın ortasında donakalırsın. Yeni bir ıstaka? Peki yeni bir sert vuruş? Yo hayır! İşte böyle, sakinleş.

Ama bazen de hızını yavaştan alırsın, usul usul geçersin ve belki nihayetinde bir deliğe oturuverirsin. Tadını çıkar.

Ama bazen çığlık atarsın, başka bir bilardo masasına geçmek istersin. Orada bir barmen vardır, geçenlerde senle en bir güzel maçı alıvermiştir. anımsar seni, üzerinde hafiften bir belirleyici vardır, küçük bir çizik. Kafası da güzel bizim barmenin, "aha!" der. kimse anlamaz, o senle metafizik kurallarının dibine vurmuş da bir bağ kurmuştur belki de, kim bilir. İşte eğer şansın varsa, ki neden olmasın, yan masaya geçersin. Ya da taa diğer barın masasına.

Istakalar mı?
Yeni mi?
Peki ama tebeşir?
Yeşil mi?
ama
bu bar..
Peki ama tepedeki ışık, ah göz alıyor.

Sakinleşirsin, yuvarlanırsın yeni masanda. Akarsın. Sürüklenmek yine yok, şanslısın. yine hız senin elinde. Konumunun farkında olduğunda gereksiz hızlı vuruşlar da yok, usulca geçişler var. Gerektiğinde de hızla çarparsın zaten, ne de olsa "hazla acı aynı iplerde gezinedurur.".

Nihayetinde, sürekli aynı masada kalsaydım ne olurdu diye düşünmeden edemez, oranın güven hissinin verdiği merak duygusuna arada kaptırırsın. Sonrası çay içerken muhabbete dalarsın, unutur gidersin zaten. Nolcaktı ki sanki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder